بهمـــن۹۳

شخصی آموزشی معلوماتی جالب

بهمـــن۹۳

شخصی آموزشی معلوماتی جالب

اندرز های رسول الله


                اندرز های رسول الله به پاسخ سوال های اعرابی 

   عرض کردم می خواهم داناترین مردم باشم
     حضرت فرمود: از خدا (ج) بترس 

     عرض کردم از خاصان درگاه باشم
    حضرت فرمود: شب و روز قرآن بخوان
   عرض کردم همیشه دلم روشن باشد
    حضرت فرمود: مرگ را فراموش مکن 

   عرض کردم  در رحمت حق باشم
    حضرت فرمود: با خلق خدا نیکی کن
   عرض کردم از دشمن به من آفت نرسد
  حضرت فرمود: همیشه توکل به خداوند کن  

   عرض کردم روزی من وسع باشد
   حضرت فرمود: همیشه با وضو باش  

  عرض کردم سنگین ترین مردم باشم
    حضرت فرمود: از کسی چیزی مخواه   

  عرض کردم پرده عصمتم دریده نشود
   حضرت فرمود: پرده کسی را مدر  

   عرض کردم به آتش دوزخ نسوزم
   حضرت فرمود: چشم و زبان خود را ببند  

   عرض کردم بدانم گناه به چه چیز ریخته می شود
  حضرت فرمود: همیشه تضرع و توبه کن 

    عرض کردم فردای قیامت ایمن باشم
   حضرت فرمود: میان شام و خفتن به ذکر خدا باش 

    عرض کردم خداوند را در نماز حضور یابم
   حضرت فرمود: در کار ها راستی و درستی را پیشه کن  

    عرض کردم مال من بسیار شود
   حضرت فرمود: مداومت کن به سوره واقعه هر شب  

    عرض کردم برایم عذاب قبر نباشد
   حضرت فرمود: جامه خود را پاک نگه دار   

    عرض کردم در نامه اعمالم گناه نباشد، همه خوبی باشد
   حضرت فرمود: به پدر و مادر خوبی کن