بهمـــن۹۳

شخصی آموزشی معلوماتی جالب

بهمـــن۹۳

شخصی آموزشی معلوماتی جالب

دانستنی های جالب [5]

     

دانستـنی هــای جــالــب 

 »»» آیا گالیله گرد بودن زمین را کشف کرد ؟! 


جهان پر شگفت است و تن هم شگفت      نخست از خود اندازه باید گرفت
دگر آن که این گــرد گـــــردان سپهـــر       همی نــــو نمایدت هر روز مهـر

حکیم فردوسی در قرن چهارم زندگی می کرده یعنی ۱۰۰۰ سال پیش
و گالیله ۱۵۶۴ میلادی یعنی تقریبا ۵۰۰ سال بعد از فردوسی اما جهان با یک داستان سوری " گرد" بودن و دوار بودن زمین را به گالیله منتسب می کند  .هر چند گنبد دوار بودن زمین بارها نقل کلام شاعران فارسی زبان بوده و احتمالا کل این جریان نه از فردوسی  نشات می گیرد که خود او می گوید یکی نامه بود از گه باستان فراوان بدو اندرون داستان . و می دانیم نامه باستان یا خداینامه به هفت هزار سال پیش بر می گردد و منشا شاهنامه نیز بوده است .
»»» اولین کلیسای ساخت بشر یعنی کلیسای پطرس مقدس در انطاکیه ترکیه می باشد
»»»  یاهو توسط جاناتان سوایفت خلق شد و در کتاب خود ( سفرهای گالیور) از ان استفاده کرد ، yahoo یاهو اسم یکی از شخصیتهای داستان سفرهای گالیور بود این شخصیت از اینکه در جمع حاضرشود وکاری انجام دهد به شدت تنفر داشت جری یانگ ودیوید فیلو(موسسین یاهو ) این نام را انتخاب کردند زیرا فکر میکردند خودشان یاهو اند
»»» نیویورک در سال 2050 :به علت گرم شدن بیش از حد زمین و طوفان‌های شدید، مردم نیویورک باید این شهر را به فراموشی بسپارند، پیش‌بینی‌های رایانه‌ای از زیر آب رفتن این شبه جزیره بزرگ در آینده خبر می‌دهد. زیرا با شکسته شدن یکی از  بزرگ‌ترین توده‌های یخی جزیره‌ای در آرکتیک کانادا بر اثر گرم شدن سطح زمین، بسیاری از شهرهای جهان به  ویژه نیویورک زیرآب خواهد رفت. به گفته کارشناسان سطح آب اطراف نیویورک تا سال 2050 تا 50 متر بالا  خواهد آمد. لذا در چند دهه آینده شهر نیویورک بر اثر آب شدن یخ‌های مناطق اطراف به ویژه قطب شمال ناپدید  خواهد شد.
»»» اوحـافظ کـل شـاهنـامه است! شایان اژدری، در سرزمین گل و بلبل و حافظ و سعدی به دنیا آمده پنج سال بیشتر سن ندارد اما به واقع حافظه قوی دارد ،او کُل  شاهنامه را حفظ است، خط به خط و از هر جای آن را که بگویی برای شما با آب و تاب می‌خواند پدر و مادر، سعی می‌کنند هر روز برای او از شاهنامه بخوانند و شایان کوچولو حفظ کند و همین‌گونه هم شد تا این‌که کل شاهنامه را حفظ کرد
»»» «جان گرزیسکی» لهستانی، از سال 1988 (19 سال)، در کما به سر می‌برد،
 زمانی که او به هوش آمد، با  دیدن دنیای جدید، نزدیک بود، دوباره از هوش برود،
 چرا که لهستان سرزمین مستقلی شده و مدل‌های جدید  اتومبیل، باعث تعجب او شده بود.
  

نظر دهید

-----------------------------------------------------------------------------------------------
عناوین مرتبط :
دانستنی های جالـب [1]
دانستنی های جالـب [2] 
دانستنی های جالـب [3]  
 دانستنی های جالـب [۴]                                                                                          

نامه آبراهام لینکلن به آموزگار پسرش

 

                  نامه آبراهام لینکلن به آموزگار پسرش

به پسرم درس بدهید
او باید بداند که همه مردم عادل و همه آنها صادق نیستند، اما به پسرم بیاموزید که به ازای هر شیاد، انسان صدیقی هم وجود دارد. به او بگویی، به ازای هر سیاستمدار خودخواه، رهبر جوانمردی هم یافت می شود. به او بیاموزید، که در ازای هر دشمن، دوستی هم هست. می دانم که وقت می گیرد، اما به او بیاموزید اگر با کار و زحمت خویش، یک دالر کاسبی کند بهتر از آن است که جایی روی زمین پنج دالر بیابد. به او بیاموزیدکه از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد. او را از غبطه خوردن بر حذر دارید. به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یادآور شوید.

اگر می توانید، به او نقش موثر کتاب در زندگی را آموزش دهید. به او بگویید تعمق کند، به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان دقیق شود. به گل های درون باغچه و به زنبورها که در هوا پرواز می کنند، دقیق شود. به پسرم بیاموزید که در مدرسه بهتر این است که مردود شود اما با تقلب به قبولی نرسد. به پسرم یاد بدهید با ملایم ها، ملایم و با گردن کشان، گردن کش باشد. به او بگویید به عقایدش ایمان داشته باشد حتی اگر همه برخلاف او حرف بزنند.

به پسرم یاد بدهید که همه حرف ها را بشنود و سخنی را که به نظرش درست می رسد انتخاب کند.

ارزش های زندگی را به پسرم آموزش دهید. اگر می توانید به پسرم یاد بدهید که در اوج اندوه تبسم کند. 

به او بیاموزید که از اشک ریختن خجالت نکشد.

به او بیاموزید که می تواند برای فکر و شعورش مبلغی تعیین کند، اما قیمت گذاری برای دل بی معناست.

به او بگویید که تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را بر حق می داند پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد. در کار تدریس به پسرم ملایمت به خرج دهید، اما از او یک نازپرورده  نسازید. بگذارید که او شجاع باشد، به او بیاموزید که به مردم اعتقاد داشته باشد.

توقع زیادی است اما ببینید که چه می توانید بکنید، پسرم کودک کم سال بسیار خوبی است.