بهمـــن۹۳

شخصی آموزشی معلوماتی جالب

بهمـــن۹۳

شخصی آموزشی معلوماتی جالب

تاریخچه از قتـل عـام های اسرائیل

               

                             تاریخچه یی از قتــل عـام های اسرائیل   

     حملات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل در نوار غزه طی این هفته ادامه دارد   

       که طی آن ۴۴۰ نفر شهید و بیش از ۲۰۰۰ تن زخمی به جا گذاشته است. 

                پس برای ملت مجاهد و مظلوم فلسطین دعا نماید ....  


اقدامات حیرت انگیز و گسترده اسرائیل علیه غیر نظامیان لبنانی که البته چندان در رسانه ها بازتابی نمی یابد نشان دهنده در ک ضیعف  اسرائیل از سابقه استفاده از زور و خشونت است . اسرائیل از زمان ظهورش در شش دهه پیش ، همواره به اصطلاح  « به دنبال تروریستها بوده است » اما اقداماتش همواره تلفات غیر نظامی به دنبال داشته است . 

   قتــل عام طنطوره :طنطوره روستایی است در 24 کیلو متری جنوب حیفا  که در ماه می سال  1948 به اشغال اسرائیل در آمد . شمار قربانیان اشغال اسرائیل در همان سال در طنطوره دست کم 200 غیر نظامی اعلام شده اما بعضی شواهد حاکی از آن است که شمار قربانیان این قتــل عــام  از خونین ترین قتــل عــام  اسرائیل در فلسطین یعنی  واقعه دیریاسین  بیشتر است بعضی از قربانیان قتــل عــام این روستا را زندانیان جنگی تشکیل می دادند  . این روستا پیش از اشغال  اسرائیل 1500 نفر جمعیت داشت .  اما طی یک شب و فقط طی چند ساعت بیش از 200 نفر از جمعیت این روستا قتــل عــام  شدند . صبح روز بعد از قتــل عــام ، روستا  تقریباَ خالی از سکنه بود چرا که ساکنان  آن از وحشت قتــل عــام گریخته بودند .
قتــل عام روستای قیبیا :

این قتــل عــام بعد از حمله آریل شارون وزیر  دفاع  وقت اسرائیل به روستای قیبیا  در کرانه  باختری در اکتبر 1953 صورت گرفت . دو  واحد از ارتش اسرائیل 
در این قتــل عــام به  رهبری  و فرماندهی شارون شرکت داشتند . در این حمله بیش از 60 فلسطینی کشته شدند و اکثر خانه های روستا ویران شد. چند روز بعد وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه یی این حمله را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی مسئولان این فاجعه شد . در آن زمان  قیبیا تحت کنترل نیروهای اردنی بود اما هیچ مقاومتی در برابر  ارتش اسرائیل صورت نگرفت . اسرائیلی ها بعد از کشتار ساکنان روستا و تخلیه آن ، در اکثر خانه های  آن مواد منفجره کار گذاشتند و آن  ها را ویران  کردند . آریل شارون  بعد ها در خاطراتش نوشت برای  این حمله و خسارات سنگین آن دستور گرفته بود و هدف از این قتــل عــام درس دادن به فلسطینی ها و دیگر اعراب بوده است . این جنایت با محکومیت گسترده بین المللی و حتی خود اسرائیلی ها روبه رو شد. 

  کفرقاسم و خان یونس :در 29 اکتبر 1956 پولیس مرزی  اسرائیل در روستای کفرقاسم در منطقه خط سبز در داخل مرز اسرائیل دست به قتــل عــامی زد که 49 قربانی  غیر نظامی از جمله  شش زن و 23 کودک داشت . نیروهایی که مرتکب این قتــل عــام شدند مورد محاکمه قرار گرفتند و به حبس های کوتاه  مدت محکوم شدند . اکثر قربانیان را دهقانان روستا تشکیل  می دادند  . در همان سال قتــل عــام  دیگری در اردوگاه آواره گان خان یونس در غزه روی داد که 250 غیر نظامی در آن کشته شدند . در 3 نوامبر این سال  نیروهای اسرائیلی وارد خان یونس شدند  و آن جا را تصرف کردند . سازمان ملل گزارش های مفصلی درباره  این قتــل عــام فجیع منتشر کرده است .  

  صبرا و شتیلا :
نام صبرا و شتیلا به دلیل قتــل عــام  خونین سال 1982  در اردوگاه های فلسطینی در این منطقه از لبنان نام آشنا است . این قتــل عــام در سپتامبر 1982 توسط شبه نظامیان مارونی  مسیحی ( فالاژها ) روی داد. شمار قربانیان این فاجعه 700 تا 3500 نفر تخمین زده شده است .
ابتدا سربازان  اسرائیلی این اردوگاه ها را محاصره کردند و بعد شبه نظامیان  فالانژ با حمایت اسرائیلی ها دست به این قتــل عــام زدند .صبرا  نام محله فقیری است در حومه جنوبی غرب بیروت که در کنار اردوگاه آواره گان فلسطینی  شتیلا واقع  شده است . اسرائیل مدعی بود سازمان آزادیبخش  فلسطین از این اردوگاه ها برای حمله به اسرائیل استفاده می کند . قتــل عــام صبرا و شتیلا هم بر اساس  همین ادعا صورت گرفت .       

بمباران غانا : بمباران و گلوله باران روستای غانا در جنوب شرق لبنان در اپریل سال 1996 روی داد . در آن زمان بیش از  800 غیر نظامی اسرائیلی در این منطقه پناه گرفته بودند . در بمباران غانا 106 تن کشته  و 116 نفر مجروح شدند . 

سازمان  های بین المللی  این قتــل عــام را به شدت محکوم کردند . 

 

 

 

 

 

        پیـــــــــروز بـــــــــــــاد مردم مجاهــد و مظلوم فلسطیــن  

  

السلام علیک یا ابا عبدالله الحُسَینٌ

 

            السلام علیک یا ابا عبدالله الحُسَینٌ

    محرم تازه‌ترین شعری که هر سال تاریخ سر سرودنش تجدید می‌شود.
   محرم قشنگ‌ترین فصل است،‌ برای بودن و سرودن، برای آزاد زیستن.
   محرم کلبه دلتنگ‌ترین دل‌هایی است که جز حُسَینٌ و مهرش هیچ ندارند

فرارسیدن ماه محرم را به شما دوستان ابا عبدالله و تمام مسلمین جهان تسلیت عرض میداریم 

   + مختصری از زندگینامه امام حُسَینٌ ( علیه السلام )  

 

 

امام حُسَینٌ (ع) ، فرزند علی بن ابی طالب ، مادرش فاطمه زهرا ، دختر پیامبر اسلام حضرت
محمد (ص)  ، نوه رسول خدا و سومین جانشین او است که پس از برادرش امام حسن پیشوای مردم است . در روز پنج شنبه سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت در مدینه منوره به دنیا آمد و در روز شنبه  دهم محرم سال 61 هجری ، روز واقعه معروف عاشورا با لب تشنه و مظلوم شهید شد.
و توسط فرزندش حضرت امام زین العابدین (ع)   در همین بارگاه فعلی در کربلا  به خاک سپرد ، در
هنگام شهادت 57 سال از عمر شریفش می گذشت 
 

پیغمبر گرامی اسلام می فرمودند : (( حُسَینٌ مِنّی وَ انَا مِن حُسَین )) ،  

 ( حُسَینٌ از من است و من از حسنم)
 ((
اَلحَسَنُ وَ الحُسَینُ  سَیّدا شَبابِ اَهلِ الجَنة )) 

 ( حسن و حُسَینٌ دو سرور جوانان اهل بهشتند
(( احب اللّه مَن احب حُسَینٌا))(خداوند دوست میدارد کسى راکه حُسَینٌ را دوست بدارد )
علت شهادت : پس از روى کار آمدن یزید، امام که او را نالایق  میدانست تن به ذلت بیعت و سازش با او را نداد و براى افشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند و همراه با  72  یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند.
پس از شهادت امام حسن (ع ) در سال 50 هجرى ، امام حُسَینٌ (ع ) عهده دار امر امامت گردید. معاویه پس از بیست سال حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان به ویژه، در سال 60 هجرى مرد و بر خلاف قرارداد صلح با امام حسن(ع)، پسرش یزید را به جاى خود قرار داد. یزید فردى فاسد و شرابخوار و مخالف با اسلام بود. او علناً مقدسات اسلامى را  زیر پا مى گذاشت و آشکارا شراب مى خورد. امام حُسَینٌ علیه السلام از همان آغاز کار با او به مخالفت برخاست .
یزید نامه اى به حاکم مدینه نوشت و به او دستور داد که از امام حُسَینٌ (ع ) براى یزید بیعت بگیرد و اگر حاضر نشد او را به قتل برساند. امام (ع ) که حاضر به بیعت کردن با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه رفتند. در این هنگام مردم کوفه که از مرگ معاویه با خبر شده بودند نامه هاى زیادى براى امام حُسَینٌ (ع ) نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید. امام حُسَینٌ (ع ) نیز مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد. ابتدا هزاران نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل همراه شدند. اما با ورود عبیداللّه بن زیاد که از طرف یزید به حکومت کوفه گمارده شده بود و بسیار حیله گر و بى رحم بود، مردم کوفه فریب اقدامات او را خورده و پیمان شکنى کردند و مسلم را تنها گذاشتند..  

  سایت های ماه محرم :     

       امـام حُسین عَلیه السَلامُ
       کربلا(ارتباط مستقیم)   

       کربلا مقدس     

       دبیرستان امام حُسَینٌ علیه السلام 
       عکس هایی از حرم امام حُسَینٌ(ع   

      کربلا در زبانهاى شرقى باستانی
       امام حُسَینٌ ومظلومیت   

       زنان در نهضت عاشورا
       آل محمد 
       پایگاه خبری اهل بیت علیهم السلام  
       عزاداری    

       یا حیسن      

       نهـــج البلاغـــه     

       یوسف زهرا (عج) :. ::    

       منتظران مهدی (عج)


      دانلود نوحه عربی فارسی «أنا مظلوم حُسَینٌ»  

     

      
     2.71  MB
  اجرای این نوحه در 1386 در کربلای معلا توسط «نزار القطری» بوده است که شبکه سوم ایران  بعد از اخبار شبانگاهی ، برای اولین بار آن را پخش کرد و بسیار مورد توجه قرا گرفت.